RSS

Deepak Chopra – Calea magului

11 Jan

Despre  libertatea  spirituala

 

      A  fost acea  miraculoasă  zi  de  Crăciun  cînd  Arthur  a  tras sabia înfiptă-n piatră. Din  toată mulţimea  tumultuoasă ce fusese  martoră  la  acest  act,  nimeni  n-a  fost  mai  surprins  decît  Arthur. 

„Unde este Merlin?”, s-a  gîndit el,  fiind  sigur că  magul  fusese cel  care împlinise vitejeasca  faptă prin magie.  Dar Merlin nu şi-a  arătat chipul.

     Adînc în noapte, multă vreme după ce  toată lumea se dusese la culcare, Arthur încă stătea, frămîntîndu-se. „Am nevoie de  tine, Maestre”, s-a  rugat el.  Brusc, în  dreptul uşii  apăru o lumină.  Arthur sări în picioare şi o deschise, dar magul  nu apăru.  Era  Kay,  fratele său  vitreg.

    —  Cum  te  simţi?  l-a întrebat Kay.

Arthur  nu  ştia  ce  să  spună,  dar  întorcîndu-se  în  cameră, oftă  adînc.

    —  Ţine flacăra mai sus, spuse.

    Kay ridică făclia, iar  lumina ei căzu pe trei obiecte ce apăruseră în patul lui Arthur — o păpuşă de paie, o praştie  ruptă  şi o oglindă spartă.

    —  Le-ai văzut? întrebă  Arthur cu o voce stranie. Kay privi confuz.

    —  Le-am văzut, dar nu înseamnă nimic pentru mine.

     — Mi-am  dorit ajutorul lui  Merlin  şi iată  că au apărut  lucrurile acestea. Această  păpuşă  a fost prima mea jucărie, zise Arthur, luînd-o  de pe  pat.  Trebuie să  fi  avut  2  ani  cînd  mi-a  făcut-o Merlin.  Această praştie ruptă  am  făcut-o din piele de cerb  şi  din  crăcană  de  salcîm  cînd  aveam  8  ani. Oglinda  am  găsit-o în pădure cînd  aveam  12 ani. Ştii ce au  ele în comun?

  Kay dădu din cap în semn că nu.

     —  Ele sînt cele  mai importante lucruri pe care le-am  avut vreodată, fiecare la timpul lui,  iar acum, uită-te la ele!

     — Nimicuri  fără valoare, murmură Kay.

     —  Da, sînt foarte bucuros să le văd, pentru că acum ştiu că Merlin  m-a  îndrumat  tot  timpul.  Vezi  tu,  Kay,  cînd  aveam 2 ani, nu îmi doream decît jucării; cînd aveam 8 ani, nu voiam  altceva decît să vînez vrăbii şi veveriţe; iar cînd aveam  12 ani,  nu doream decît să mă uit în oglindă, pentru a vedea dacă fetele mă vor găsi urît sau arătos. Toate aceste lucruri le-am lăsat în urmă, şi totuşi fiecare dintre ele a fost ca o piatră de hotar pînă să ajung la clipa de acum. Intr-o zi, la  fel,  am să pun deoparte coroana,  deşi  ea  astăzi  îmi  este  singura  dorinţă  şi singurul destin.

     Kay era un suflet simplu şi viguros, care venera monarhia. Fu şocat:

     —  De ce ar arunca cineva coroana? întrebă el uluit.

     —  Deoarece  vine  o  vreme  cînd  ajunge  la  fel  de  neînsemnată  ca  o păpuşă,  la  fel  de nefolositoare  ca  o praştie  ruptă  şi  la fel de vană ca o oglindă. Cred că asta a vrut Merlin să văd.

 lumina-peste-lume

sursa foto: internetul

 
Leave a comment

Posted by on January 11, 2014 in Din intelepciunea oamenilor

 

Tags: , , , , , , ,

Leave a Reply

 
Mik Mob's Music Mass

share YOUR favourite tunes with The Mob

jamesedwardsharp

Musical Notes For The Sent Ones

Cântece populare

Nicolae Sulac, Maria Dragan, Maria Tanase, Ion Paladi, Maria Iliut, Mihai Ciobanu, Zinaida Julea...

Daiana Pîrgaru

Autumn's Soul

otinovac

art, world, life

Mitch Teemley

The Power of Story

luizapuia

Cuvintele potrivite sunt mereu simple..

joeseeberblog

This WordPress.com site is the cat’s pajamas

The Dimwit Diary

A humorous website of assorted madness

juliansherman

Just another WordPress.com site

Pollock of Light

Twitter: @lluisbusse

Lachlan + Cathy

Welcome to the House of Payne

Coloured-Windows

katleen's brushes

Breathtaking Memories

This is Ksenia Mist Photography Blog.

valeriu dg barbu

© valeriu barbu

Aurora Literară

Just another WordPress.com weblog

Șic și clasic - "Chic & Classic" luxury fine arts, entirely handcrafted, original design

Cand cumperi arta nu cumperi doar ceea ce vezi si pipai cumperi sufletul unui om, sufletul artistului pentru ca el/ artistul s-a uitat in sufletul lui si a scos de acolo ce a gasit

taken by sound.

New music reviews and interviews from a music nerd, finding, reviewing and interviewing the best new and undiscovered music that Earth has to offer.

ankladyl's Blog

doar pentru prieteni

George Mocanu

„Diseară vântul va lustrui stelele din nou…”

jaymelsongwriter

Just another WordPress.com site

